úterý 4. prosince 2012

I Robert Záruba může být inspirací...



Koukal jsem v pátek po tréninku na sestřih naší nejvyšší hokejové soutěže. A při pohledu na Roberta Zárubu mě to napadlo. Tak jasný inspirační zdroj pro českou reklamu už jsem dlouho neviděl. Fanoušci hokeje jistě tuší, kam tím směřuji. Jedná se o televizní spoty na tyčinku Deli. Tyčinka je na českém trhu s přestávkami již od roku 1980. Spadá pod značku Orion (Nestlé). Reklamní agenturu, která klip vytvořila, se mi nepodařilo dohledat. Pro „sladkou“ řadu produktů firmy Nestlé dříve pracovala agentura Lowe Praha. Zda je autorem tohoto klipu však netuším. 

Úplně jasně si pamatuji, když jsem pana Zárubu s opálenými brýlemi zahlédl poprvé. Říkal jsem si, že to buď přehnal se soláriem, nebo se právě vrátil z lyžování v Alpách. Buď jak buď, neumím si představit, že by bez jeho přičinění tato reklama vznikla.


Spot na Deli existuje ve dvou odlišných variantách. Jeden je podložen mixem Whiney Whiney – Willi one blood. Funky ragga pěkně dotváří atmosféru párty, na kterou se hlavní postava vydá.  



Do druhé varianty je použitá hudba Midi Lidi – Na co nesmíš zapomenout. Tenhle spot je kratší a ořezaný, chybí plný košík Deli tyčinek na stole a indián na party.  

Hlavní sdělení spotů „Nejlepší je zůstat nad věcí,“ příliš nevybočuje z tyčinkového průměru.
 
Je patrné, že se Nestlé v propagaci Deli posunulo o značný kus kupředu. Někteří si jistě pamatují nic neříkající klip s těhotenským testem. 



Ovšem i tak je většina reklam na tyčinky pořád o tom samém. Zakousnu se, něco mě napadne, užiju si, záběr na tekoucí čokoládu (případně karamel), Packshot, slogan a konec... Zřejmě to funguje, jen jestli už není na čase nahlédnout na téma z úplně jiného úhlu. Podobně jako se to před rokem povedlo například u Snickers.



A na závěr jedna reklama na tyčinky jedoucí plus mínus v zažitých kolejích, ale natočená na opravdu vysoké noze. Kit Kat je totiž i pro pořádný chlapy. 

Žádné komentáře:

Okomentovat