Koukal jsem v pátek po tréninku na sestřih naší
nejvyšší hokejové soutěže. A při pohledu na Roberta Zárubu mě to napadlo. Tak
jasný inspirační zdroj pro českou reklamu už jsem dlouho neviděl. Fanoušci
hokeje jistě tuší, kam tím směřuji. Jedná se o televizní spoty na tyčinku Deli.
Tyčinka je na českém trhu s přestávkami již od roku 1980. Spadá pod značku
Orion (Nestlé). Reklamní agenturu, která klip vytvořila, se mi nepodařilo
dohledat. Pro „sladkou“ řadu produktů firmy Nestlé dříve pracovala agentura
Lowe Praha. Zda je autorem tohoto klipu však netuším.
Úplně jasně si pamatuji, když jsem pana Zárubu
s opálenými brýlemi zahlédl poprvé. Říkal jsem si, že to buď přehnal se
soláriem, nebo se právě vrátil z lyžování v Alpách. Buď jak buď, neumím si
představit, že by bez jeho přičinění tato reklama vznikla.
Spot na Deli existuje ve dvou odlišných variantách. Jeden je
podložen mixem Whiney Whiney – Willi one blood. Funky ragga pěkně dotváří
atmosféru párty, na kterou se hlavní postava vydá.
Do druhé varianty je použitá hudba Midi Lidi – Na co nesmíš
zapomenout. Tenhle spot je kratší a ořezaný, chybí plný košík Deli tyčinek na
stole a indián na party.
Hlavní sdělení spotů „Nejlepší je zůstat nad věcí,“ příliš nevybočuje z tyčinkového průměru.
Je patrné, že se Nestlé v propagaci Deli posunulo o
značný kus kupředu. Někteří si jistě pamatují nic neříkající klip
s těhotenským testem.
Ovšem i tak je většina reklam na tyčinky pořád o tom samém. Zakousnu se, něco mě napadne, užiju si,
záběr na tekoucí čokoládu (případně karamel), Packshot, slogan a konec... Zřejmě
to funguje, jen jestli už není na čase nahlédnout na téma z úplně jiného
úhlu. Podobně jako se to před rokem povedlo například u Snickers.
Žádné komentáře:
Okomentovat