čtvrtek 13. června 2013

Teda mami, teda Vitano



Vitana nám již od konce 50. let servíruje na stůl své „čerstvé“ a „chutné“ polotovary a přísady do vaření. (I když její vznik se datuje až někdy k roku 1919, kdy založena firma Graf). V současné době spadá do portfolia norského koncernu Rieber & Son.

Úroveň reklamy našeho největšího výrobce dehydratovaných potravin a dochucovadel se vzhledem k času samozřejmě výrazně mění. O tom vás přesvědčím na konci tohoto článku. Jistou kontinuitu spotů lze však vysledovat v posledních třech letech. A především o to nové a čerstvé nám dnes půjde.  

Spoty Vitany můžeme snadno rozklíčovat neb mají téměř shodný vzorec. Základní stavební kameny novodobých reklam jsou předělané české hity, rodina (snad s výjimkou spotu Poctivá polévka, kde je rodina nahrazena babičkami s příchutí umpalumpů, ale tady se vlastně také jedná o rodinu), humor a snaha přesvědčit spotřebitele o čerstvosti surovin (na čemž vzhledem k segmentu trhu asi opravdu nezáleží), kvalitním foodstylingem.

Předělávky známých českých hitů mají pro společnost z Byšic klíčový význam. Když zhlédnete jeden každý spot v televizi nebo na internetu v době, kdy zrovna běží, vlastně si ani nevšimnete. Ale Vitana si tak zajišťuje jasnou identifikaci značky a rozpoznatelnost od ostatních výrobců podobných potravin. I když kvalita textů poněkud kolísá.  
Úroveň humoru je přizpůsobena většinovému divákovi. Sice si lze jen těžko představit někoho, kdo se při zhlédnutí popadá za břicho, to však není účelem těchto spotů. Ty mají navodit příjemnou a pohodovou rodinnou atmosféru. Stejně jako obraz celé rodiny u jednoho stolu (v dnešní uspěchané době jistě jev nevídaný, i když, pro mnoho matek, které nakupují nejvíce, vysněný). Čerstvé suroviny se Vitana snažila inzerovat nejvíce u Natur polévek, kdy se nás snažila přesvědčit claimem „Chuť plná přírody“. To jí ale asi spolkne jen málokdo. Krom úspory času nenajdeme v těchto potravinách žádnou výhodu. Ale to je spíš do blogů o zdravé výživě. Reklamy na jídlo totiž patří k těm nejprolhanějším, které lze obvykle vidět. Za tím vším je obor Foodstyling, o kterém snad někdy příště.
Spoty má na svědomí agentura Hullabaloo s.r.o.
 
 Spot z roku 2010.

 Spot z roku 2012.



+ dva nejnovější.
zde: čína grill


Spoty z roku 2013.

Poslední spot je zřejmě dost šlápnutím vedle. Nevím, kolik lidí si chce spojovat takové roztomilé prasátko s krkovičkou? A prohláčení dědy, že krkovička má říz, je už úplně mimo mísu. Chápu jej jako pokus copywritera o netradiční obrat, který ale opravdu nevyšel. 

A na závěr slibované staré reklamy od Vitany... 

 

 


Tak Žijte s chutí... a tyhle výrobky radši úplně vynechte.

Žádné komentáře:

Okomentovat