čtvrtek 6. června 2013

NENÁVIDĚNÉ REKLAMY vol. I



Na delší dobu jsem se odmlčel… Ne však z nedostatku nových reklam, spíše z přebytku práce. Dnes jsem se ale rozhodl obětovat trošku času a začít nový seriál (jistě na pokračování). Chci se v něm věnovat reklamám, které mě něčím iritují! 

Airwaves? Je to opravdu ještě žvýkačka? 

A hned začínáme jedním aktuálně probíhajícím spotem. Když jsem ho viděl poprvé, říkal jsem si, jestli náhodou Wrigley se značkou Airwaves nezměnili segment trhu a nevrhli se do výroby omamných a psychotropních látek. Byť tedy s mentolovou příchutí pro svěží dech. Což by jistě pár „smažek“ ocenilo.

Začínáme v Alpách. A hned heslem, které nás má nalákat ke koupi… „Jsi připraven na sílu Airwaves? Ochutnej a uvidíš, co dokáže!“ Tady už jenom čekáte, z které strany vám přiletí první vzorek zdarma… Co mě zaručeně uzemní je cover hitu No Limit od 2 Unlimited. Brrr… Pak se rozjede kolotoč několika zběsilých trubadúrů.
Dobře, horalku bych ještě pochopil. Alpy jsou proslulé výrobou větrových bonbónů a čistým ovzduším. Ale proč ten epileptický tanec? Víření prstem ve vzduchu? Další postavy ve spotu už jsou vyloženě nesmyslné. Co má společného Aboriginec se svěžestí dechu? Vybaví se někomu v této souvislosti didgeridoo? A Skot se Skotkou? Dívka z Haity? Až sem se však jistá spojitost vysledovat dá. Různé národy a prostředí, různé dechové nástroje… Pak však do kulturně-antropologického guláše přibude ještě fotbalový rozhodčí s píšťalkou. A z toho jsou mimo i fotbalisté v pozadí… Zhruba takové pocity při sledování tohoto spotu prožívám i já. A končíme opět v Rakousku, kde se objeví na louce celá parta kamarádů s hornami.  



Tak vám nevím… Pro jistotu bych Airwaves nekupoval dětem. A pánům z marketingového oddělení Wrigley bych doporučil přestat v práci s halucinogeny a amfetaminy.      

Osobně hodnotím jako zdařilý spot z roku 2011. Tam je všechno jak má být… ideální reklama.


Tak co, který rozčiluje vás?

PS: Pro velkou popularitu vznikla na YouTube verze pro otrlé, sebetrýzniče, nebo fanoušky Pána prstenů. Má deset hodin v kuse... Ovšem tu doporučuji pustit pouze v případě, že jste si vzali ty Airwaves vzorky zdarma. 

3 komentáře: